خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

احیای روابط میان ایران و لیبی سبب خنثی شدن دسیسه‌های آمریکایی-صهیونیستی می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: احیای روابط میان ایران و کشورهای اسلامی می تواند به خنثی شدن سیاست ها و دسیسه های غربی ها خصوصا محور آمریکایی-صهیونیستی کمک شایانی کند.

فداحسین مالکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص گفت‌وگوهای صورت گرفته میان ایران و دولت لیبی، گفت: این گفتگوها سازنده بوده و برای ازسرگیری مناسبات دوجانبه است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی بر افزایش تعامل با کشورهای منطقه و اسلامی است، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده می شود طی یک و سال نیم گذشته تحولات جدی در برقراری روابط با برخی از کشورهای منطقه و توسعه مناسبات صورت گرفته است.



وی ادامه داد: به عنوان مثال اخیرا مشاهده شد که روابط میان ایران و عربستان با تحول جدی روبرو شد که برای همگان خیره کننده بود لذا چنین رویکردی برای برقراری روابط و افزایش سطح مناسبات با کشورهایی مانند لیبی نیز در دستورکار قرار دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه لیبی در سال های دور روابط خوبی با ایران داشته است، افزود: رهبر انقلاب نیز به این کشور سفر داشتند و آن زمان مورد استقبال با شکوهی قرار گرفت.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک احیای روابط میان ایران و کشورهای اسلامی می تواند به خنثی شدن سیاست ها و دسیسه های غربی ها خصوصا محور آمریکایی-صهیونیستی کمک شایانی کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359122
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم